Warsztaty stałe to głównie warsztaty taneczne np. „tańce tradycyjne świata”: wiejskie polskie, miejskie polskie, irlandzkie, węgierskie, Tango Argentyńskie, tańce w kręgu (2006 – 2013).
Warsztaty teatralne dla dzieci (2006 – 2010) finansowane przez Urząd Dzielnicy Praga Południe, Buro Kultury Miasta St. Warszawy. Oraz warsztaty teatralne dla młodzieży prowadzone przez aktorów z Teatru Wiejskiego Węgajty (finansowane przez Urząd Miasta St. Warszawy, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego).
Warsztaty tańców tradycyjnych Grzegorza Ajdackiego na Scenie Lubelskiej 30/32
Poniedziałki godz 19:00-22:00
Grzegorz Ajdacki – tancerz; z wykształcenia geograf, z zawodu redaktor podręczników szkolnych, map i atlasów do geografii, historii i dziedzictwa kulturowego w regionie. Z zamiłowania tancerz, regionalista, krajoznawca i etnograf. Prezes Stowarzyszenia „Dom Tańca”
W latach 2000-2002 poznawał głównie tańce węgierskie w ramach warsztatów organizowanych przez Węgierski Dom Tańca „Okolice Czardasza” oraz w Siedmiogrodzie. Od 2002 r. związał się ze Stowarzyszeniem „Dom Tańca” i od tego czasu zajmuje się przede wszystkim tańcami polskimi. Współorganizuje Tabory Domu Tańca. W latach 2002-2005 uczestniczył w Festiwalu „Le Grand Bal de l`Europe” w Gennetines (Francja), gdzie pomagał w prowadzeniu warsztatów i imprez z tańcami polskimi i jednocześnie zdobywał doświadczenie w tradycyjnych tańcach europejskich, przede wszystkim francuskich. Od 2004 r. (z krótkimi przerwami) prowadzi w Warszawie stałe warsztaty taneczne (Centrum Łowicka, Dom Kultury Rakowiec, Willa Moniuszki, od 2009 r. Scena Lubelska 30/32).
Warsztaty teatralne
Czwartki 20.00-22.00
Fundacja Re:Akcji Artystycznych "FREA-art"
ul. Wysockiego 11, 03-371 Warszawa
Fundacja FREA-art posiada zdefiniowane 3 wartości główne, które są wpisane w misję organizacji. Są to Prawda, Dobro i Piękno. Wartości te od starożytności stanowią przedmiot rozmyślań i sporów filozofów, często uznawane są za niedefiniowalne. Piękno: to, czego się nie chce zmieniać. Dobro: nie chcieć zmieniać czynem (nieinterwencja). Prawda: nie chcieć zmieniać myślą (poprzez złudzenie). Simone Weil
Naszym przekonaniem jest, iż niemal każdy człowiek (wykluczając niektóre zaburzenia psychiczne) jest w stanie intuicyjnie pojąć czym są Prawda, Dobro i Piękno. Idąc za myślą Simone Weil możemy uznać, że dążenie do tych uniwersalnych wartości jest po prostu dążeniem do doskonałości, do momentu kiedy już nic nie chcemy zmieniać (w sobie, swoim zachowaniu, działaniu organizacji, w dziele sztuki, w świecie). Myśleć to co prawdziwe, czuć to co piękne i kochać co dobre – w tym cel rozumnego życia. Platon
INSTRUKTOR PROWADZĄCY:
Katarzyna Szczepaniak – absolwentka filologii polskiej oraz Wydziału Wiedzy o Teatrze Akademii Teatralnej. Od 2012 roku studentka South Baltic Academy of Independent Theatre gdzie zrealizowała dwa spektakle dyplomowe „Bobok” w reżyserii Ewy Ignaczak oraz „Coup d'etat” - opieka reżyserska Ida Bocian. Uczestniczyła w licznych warsztatach doskonalących warsztat aktorski, tworzyła własne projekty i programy artystyczne. Stażystka Narodowego Centrum Kultury. Od kilku lat prowadzi warsztaty teatralne dla różnych grup wiekowych. Współpracowała m.in. ze Stowarzyszeniem Abeon, Przystankiem PaT (Profilaktyka a Teatr) i Ośrodkiem Działań Artystycznych Dorożkarnia.
BLOKI PROGRAMOWE:
1. Ciało w teatrze
2. Praca z głosem
3. Rozwój umiejętności aktorskich
4. Improwizacja – etiuda – spektakl
KONTAKT:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
warsztaty pracy z ciałem
Poniedziałki godz. 17.00 – 18.30
Living Dance Form to metoda pracy z ciałem przez taniec. Taniec który nie ma albo nie musi mieć gotowej formy, bo jego forma tworzy się podczas tańca, jest ekspresją uczuć i doznań.
Muzyka to ważny element zajęć, pomaga nastroić się na daną jakość oraz poszukać jej w ciele. Ale oprócz muzyki ważna jest także cisza. Podobnie jak oprócz ruchu bezruch.
Kolejnym ważnym elementem w tej metodzie jest oddech. To z oddechem nawiązujemy kontakt, zaczynamy czuć i się poruszać. Oddech niewymuszony podobnie jak sam taniec, ale stale obecny.
W Living Dance Form tak jak w wielu tradycjach rozróżnia się pewne jakości wydobywające określone cechy rzeczywistości i tańca. Są to: Przestrzeń, Siła, Płynność, Kreatywność i Autentyczność.
-
Przestrzeń to rozciąganie, sięganie głęboko do środka i daleko na zewnątrz, znajdowanie połączeń pomiędzy odległymi punktami – w życiu, i w ciele – np. między wierzchołkiem kręgosłupa i kością ogonową. To doświadczanie przeciwieństw, komunikacja – w której zachowujemy siebie spotykając drugą osobę, wzrost i rozrastanie się.
-
Siła najmocniej łączy się z czuciem ciała i żywiołem ziemi. Wyraża się w sile mięśni, wyznaczaniu granic, bezpośrednim, intensywnym spotkaniu z drugim człowiekiem, ugruntowaniu, poczuciu mocy i sprawczości.
-
Płynność to żywioł wody, która dopasowuje się do każdego kształtu, opływa przeszkody napotkane na drodze nie walcząc z nimi, jest miękkością, podążaniem za przyjemnością i pragnieniami, odżywia i jest źródłem życia, jest odpuszczeniem, rozluźnieniem, akceptacją tego co jest, zacieraniem granic w kontakcie, wzajemnym stapianiem się i mieszaniem.
-
Kreatywność to stała gotowość do zmiany, podążanie za nowym, poddawanie się nagłym impulsom. To żywioł ognia. Jest tu miejsce na odkrycia, mobilność, szybkość oraz na zabawę, wygłupy i radość. Eksperymentując z tą jakością można spotkać swe wewnętrzne dziecko lub odnaleźć zwierzęcy instynkt i dzikość. Ta jakość to czysta energia rozgrzewająca i pobudzająca do życia.
-
Piąta jakością jest Autentyczność. To absolutne bycie ze sobą i po swojemu, bez przymusu, udawania, dostosowywania się. To takie centrum z którego i z którym można wyjść dalej, do pozostałych jakości.
Praca metodą Living Dance Form pomaga lepiej skontaktować się ze swym ciałem a przez ciało z sobą: swoimi uczuciami, emocjami, pragnieniami i potrzebami również wyobrażeniami i myślami a nawet ze swoją duszą... Zajęcia Living dance Form mogą stać się zabawą albo modlitwą, głęboką medytacją, odczarowywaniem zaklęć, dzikim transem albo specjalną formą aerobiku – zależnie od potrzeb. Najczęściej zawierają w sobie cząstkę każdej z tych energii, ponieważ jedną z zasad w tej metodzie jest utrzymanie balansu a więc dopełnianie jakości i równoważenie ich.
Struktura zajęć jest zwykle elastyczna, na tyle aby móc na bieżąco reagować na rzeczywiste potrzeby grupy ujawniające się w trakcie.
Ten rodzaj pracy z ruchem, z tańcem, wzmacnia świadomość ciała, pogłębia kontakt z sobą, pomaga scalić ciało i umysł w jedno, zyskać większą swobodę autoekspresji, wzmocnić i rozciągnąć ciało, uwolnić je z toksyn, ożywić. Dzięki przeniesieniu uwagi na ciało pomaga uwolnić się od uporczywych myśli i odpocząć, poprawić nastrój, zmienić perspektywę z jakiej patrzy się na siebie i swoje sprawy. Poprzez oddech, pomaga dotlenić komórki i nabrać przestrzeni.
Tańczymy bez butów, w wygodnych, nie krępujących ruchów strojach. Po zajęciach pijemy dużo wody.
Więcej o moich zajęciach: http://snysny.blogspot.com